eind van 2012 - Reisverslag uit Paddock, Zuid-Afrika van Tamara Murris - WaarBenJij.nu eind van 2012 - Reisverslag uit Paddock, Zuid-Afrika van Tamara Murris - WaarBenJij.nu

eind van 2012

Blijf op de hoogte en volg Tamara

28 December 2012 | Zuid-Afrika, Paddock

Hi iedereen,

nog even een berichtje voordat we 2013 in gaan..... We hebben een drukke maar ook goede tijd gehad de afgelopen twee weken. De kinderen zijn goed verwent door verschillende sponsors met cadeautjes. Elk kind kreeg 4 en sommigen zelfs meer cadeautjes!! Geeneen van de cadeaus is betaald door Rehoboth... ze zijn allemaal in de post aangekomen, afgeleverd of met gedoneerd geld van sponsors door mij gekocht. Wat een zegen!!
Het is de afgelopen twee weken ook opeens bloodje heet.... de natte 3 maanden die we hiervoor hadden zijn vergeten en we genieten van de zon. De kinderen vinden vooral zwemmen erg leuk nu, helaas kan ik ze meestal niet vergezellen omdat er nog dingen afgerond en gedaan moeten worden voor het nieuwe jaar begint.
Al onze staf is op vakantie... nou ja, ze zijn hier niet.... ze hebben geen geld om ergens heen te gaan dus vieren zij hun vakantie thuis. Een van onze staf leden wordt een deze dagen vader en is dan ook op langer verlof om zijn vrouw bij te staan. Een van onze andere staf leden heeft net het nare bericht gekregen dat zijn vrouw hun kindje heeft verloren.... ze was vier maanden zwanger... heel triest, zeker in deze tijd waar iedereen blij feest viert.
Het openen van dorp 2 komt langzaam dichterbij. De laatste handtekening is binnen al moeten er wel nog wat dingen verandert worden om de brandweer ook blij te maken met alle plannen. Verder wachtten we met smart op social development die de kinderbijslag moet uit keren. Zij moeten officieel een brief nu sturen dat we nieuwe kinderen mogen aan nemen en dat zij daar kinderbijslag voor betalen. Zonder die kinderbijslag kunnen we het financieel niet trekken dus dat is een belangrijke stap. We zijn de laatste tijd ook veel bezig geweest met solicitaties. Ik heb geloof ik zo'n 15 telefoon interviews gedaan waarvan Yvonne er zo'n 10 heeft geinterviewd. 2 van die ronde gaan we trainen. Gisteren heb ik weer 7 interviews gedaan over de telefoon waarvan we er 6 hebben uitgenodigd voor interview met Yvonne volgende week. Als daar iets bij zit gaan die ook mee naar de training van de week daarop. Zonder nieuwe staf kunnen we nl het dorp niet openen natuurlijk....
Verder doen we het deze dagen rustig aan. Het is lekker rustig in de office dus er zijn weinig onderbrekingen. Spel therapie gaat natuurlijk ook gewoon door en het gaat zichtbaar beter met sommige van de kinderen. In maart/ april hoop ik 5 van de 7 kinderen af te kunnen ronden. De andere 2 gaan weer verder na mijn verlof in Nederland en dan zal ik ook weer nieuwe kinderen startten.

Nou dat was het wel weer.... fijn Nieuw Jaar allemaal!!! Tamara