Werk aan de weg / Roadwork's - Reisverslag uit Port Shepstone, Zuid-Afrika van Tamara Murris - WaarBenJij.nu Werk aan de weg / Roadwork's - Reisverslag uit Port Shepstone, Zuid-Afrika van Tamara Murris - WaarBenJij.nu

Werk aan de weg / Roadwork's

Blijf op de hoogte en volg Tamara

14 Juni 2013 | Zuid-Afrika, Port Shepstone

Ze zijn hier al een tijdje bezig met weg werkzaamheden om de weg te verbreden. Het is een heuse chaos en de veiligheid is sterk gedaald. Voorheen was het altijd al uitkijken, omdat sommige mensen maar wat doen geloof ik en hun rijbewijs niet hebben of niet op een legale manier verkregen hebben. Nu is het dubbel oppassen want mensen doen hele gevaarlijke inhaal acties op een veels te smalle tijdelijke 1 baans weg. Met mijn Golf heb ik af en toe al het idee dat de weg te smal is om op te rijden…kun je nagaan hoe het voelt als er een grote truck in tegengestelde richting op je afkomt!
Vorige week was er een staking over de weg werkzaamheden en brandde ze banden midden op de weg, omdat de lokale mensen boos zijn dat ze mensen van buitenaf hebben aangenomen om de wer werkzaamheden te doen…..Gisteren bracht ik de kinderen naar school en ging 1 truck een andere inhalen op onze baan…. Dat was even vol op de rem voor ons en de twee auto’s voor mij… gelukkig had ik een goede afstand gehouden en reed ik niet te hard…. Op de terugweg van de schoolrit zat ik vast door een ongeluk dat net was gebeurd en mijn collega Alison die zo’n 5 tot 10 minuten achter mij reed zat vast voor twee ongelukken…. Tussen ons in was er dus nog een gebeurd…. Pffff We hebben hard gebed nodig voor veiligheid, omdat we veel op de weg zijn met brengen en ophalen van kinderen op deze ondertussen veels te gevaarlijke weg… Ik hoop dat ze doorwerken en de weg snel af zullen hebben.

They’ve been working on the road for a while now to make more lanes. It’s one big chaos and safety on the road is no longer possible. You constantly have to check if everyone is sticking to the rules of the road. Sometimes it feels as if most people that are on the road don’t have drivers licenses or bought one illegally… Now with the roadwork’s it is like everyone is out to kill us… people do dangerous take overs on the way to narrow 1 lane roads. Even with my small Golf it feels like the lanes are to narrow…can you imagine a big truck coming towards you on the next lane…. I’ve been almost pushed of the roads too many times now for my liking… of course there are no proper lines on the roads so driving at night is a real challenge too!
Last week the blocked the road in protest and burned tires on the road as the local people are angry that they contracted people from outside the area to do the roadwork’s…. Yesterday when I brought the kids to school 1 truck suddenly started overtaking another truck on our lane… scary to see that coming for you…. The two cars in front of me and I could luckily brake on time as we had enough distance and low speed so we were fine… on the way back there were two traffic accidents so we got stuck and had to wait a while before there was space to go around the accident scenes. We need lots of prayer to keep us safe on the road with the kids as this road is becoming way too dangerous… hope the hurry up and finish the road soon!

Blessings, Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Shepstone

Rehoboth Children's Village

Recente Reisverslagen:

01 September 2014

Eindelijk in NL / Finally in NL

18 Juli 2014

Maand verder/ Another month

16 Juni 2014

Visa saga

17 Maart 2014

visum / visa

20 December 2013

Drukke tijd/ Busy!
Tamara

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 15417

Voorgaande reizen:

30 September 2005 - 30 November -0001

Rehoboth Children's Village

Landen bezocht: